Methodiek

Verandering is de basis van onze maatschappij. Dagelijks worden wij constant geconfronteerd met veranderende omgevingen, situaties, mensen, bedrijven. Hiernaast zijn wij zelf bang voor verandering. Merendeels omdat wij geen grip, controle of begrip hebben voor de reden hiervoor. De grondslag ligt in noodzaak. Geen verandering staat gelijk aan stilstand. Verandering is positief, maar verandering is onvermijdelijk. Neem controle en stuur de verandering zelf. Op basis van onderstaande modellen help ik mee om de verandering tot een goed resultaat te brengen.


Change is the only constant in life.

Strategie, uw basis

Om merken te laten bijdragen aan het succes van een bedrijf, vereisen ze strategieën. Strategieën die merken op gedefinieerde doelstellingen richten. Strategieën zijn de alomtegenwoordige rode draad in de aanwezigheid van een merk – in de creatie van een nieuw merkconcept, bij de implementatie van een nieuwe merkidentiteit of om nieuwe markten te kunnen veroveren. Succesvolle merken zijn in staat om consequent antwoorden op maat te geven op de eisen van steeds veranderende markten, samenlevingen en technologieën. Zij katalyseren verandering voor zichzelf.

Met de merkstrategie definieer ik de doelstellingen en adviseer ik de paden voor merken om te bloeien. Ik ga intensief met zowel merk en bedrijf aan de slag om de uitdagingen en kansen in maatschappelijke en technologische methodes uit te voeren. Dit is hoe de merkstrategie duurzame waarde krijgt.


Merk strategie begint altijd bij het creëren van een duidelijke ‘visie’. Wat is het hogere doel van het bedrijf?



Merken hebben strategie nodig
Ken de basis
Een merk heeft een vaste visie en missie nodig.
Ken je doel
Een merk dient duidelijk doelen te stellen.
Ben onhoudbaar
Een merk heeft identiteit nodig die direct herkenbaar is.
Ben consistent
Een merk dient een bepaalde samenhang te bezitten.
Geef voordeel
Een merk dient de klant een aanbod te doen, dat in het voordeel van de klant werkt.
Ben duidelijk
Communiceer duidelijk naar je klanten, verwar ze niet, maar help ze begrijpen.
Blijf vernieuwen
Blijf vernieuwend en ga met de tijd mee, blijf innovatief!
Kijk om je heen
Gebruik huidige technologische of maatschappelijke ontwikkelingen in je voordeel.
Denk als klant
Een klant wil betrokken worden in het proces en wil zich gehoord voelen. Luister en denk als je klanten.

Merk identiteit, uw uitstraling

Merken moeten vertellen. Merken fascineren niet, verhalen wel. Verhalen vertellen het boeiende en meeslepende verhaal achter een merk. Deze relevante ‘merk verhalen’ moeten worden gevormd, vastgelegd worden in een identiteit en verspreid worden over media platformen. Verhalen die resoneren blijven hangen in het bewustzijn van geadresseerden en maken vervolgens de merkidentiteit.


Een merk is meer dan een logo, het is een verhaal. Alleen merken met relevante verhalen kunnen uitkijken naar succes
De kern van het merkDe boodschapDe inhoudDe code van het merkVisuele aspecten
De kern van het merk bevat de uitdrukking van een merkidentiteit in de kern, de merkwaarden, visie en missie en de uitvoering van het logo.
De boodschap van het merk en de emotionele merkbelofte is gedefinieerd op basis van de kern van het merk, de merkwaarden, de visie en missie.
De inhoud beschrijft de heldere structurering van het merk, de merkbelofte volgens de productsegmenten, de kanalen of het doel, de boodschap voor de betreffende diensten die wordt afgeleid van de kernboodschap.
De Code van het merk geeft het merk haar uiterlijk. Het definieert het ontwerp concept, kleurcodes, typografie, lay-out en beeldtaal.
De visuele parameters van het merk worden uitgesplitst naar de operationele gebieden van het merk en gedefinieerd in richtlijnen op basis van de kern van het merk.

Merkervaring, uw campagne

Communicatie wordt steeds virtueler. Ervaringen die alle zintuigen prikkelen zijn steeds belangrijker.Tastbare ontmoetingen tussen merk en klant worden het middelpunt van de merkcommunicatie. De locatie en ervaring worden onderdeel van de wijze van communicatie, ervaringen die bezighouden. Het omtoveren van een ruimte in een ruimte voor het merk vereist kennis en inzicht van communicatie, media, licht en geluid. Het creatieve samenspel van de factoren interactie en het intelligent gebruik maken van media creëren een geheel nieuwe kwaliteit in merkcommunicatie.


Een tastbare ontmoeting tussen het merk en de klant leidt tot een sterke prikkel